Nu har jag googlat och du-tubat igen.
2. En framväxel är inte svår att få på plats, men det är ett eländes meckande att få den på rätt plats. Inte svårt i teorin, men jag skruvade och skruvade och ... Till sist verkar den sitta rätt. Efter en del spännande spännande av växelwire så kunde jag faktiskt växla också!
3. Jajamen - den bakre kassetten funkade kalasfint. Lite trimmande (antagligen onödigt mycket) och wire-spännande och sedan hade jag helt plötsligt 27 växlar! Antagligen kommer de att strula lite när jag börjar cykla på riktigt, då det ju blir lite mer belastning, men ingenting som oroar mig just nu.
4. Kedjan ska ha 52 länkar. Hittade en site på nätet där det bara var att knappa in antal kugghjulständer och avstånd mellan centrum vevparti och centrum baknav. 43 cm, 42 respektive 25 tänder senare grävdes kedjeverktyget fram och kedjan kortades. Efter lite meckande så fick jag kedjan på plats på nästan rätt sätt. När jag testade så lät det inte så bra - visade sig att jag lagt kedjan fel genom bakre växelföraren.När detta fixats lät allt mycket mer sympatiskt. Tur att kedjan har kedjelås som tillåter att man "öppnar" och "stänger" den gång på gång.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar